I Like Internet

Google vrea să acorde mai mult spațiu reclamelor

Google vrea să acorde mai mult spațiu reclamelor

Gigantul american de internet Google vrea să acorde mai mult spațiu reclamelor pe anumite produse ale sale, cum ar fi motorul de căutare sau aplicația de cartografie Google Maps. Compania a anunțat marți pe site-ul său o serie de schimbări vizând publicitatea, care vor intra în vigoare “în cursul acestui an”, transmite miercuri AFP.

Ea susține că dorește astfel să adapteze mai bine publicitatea la utilizatorii mobili, îndeosebi la cei care se conectează la internet de pe smartphone.

Sridhar Ramaswamy, unul din vicepreședinții grupului, care se ocupă de reclame și vânzări, arată că Google vrea “să îi ajute pe autorii de anunțuri să ajungă la consumatorii în căutarea unor magazine fizice”, cu noi reclame locale postate pe Google.com sau Google Maps. Acest lucru va permite, de exemplu, popularizarea unor magazine aflate în apropiere când un cumpărător va face o căutare de tipul “magazine de încălțăminte” sau “reparații mașini aproape de mine”, adaugă el.

Google “va experimenta astfel o serie de formate publicitare pe Maps”. Unii utilizatori vor începe să vadă apărând mici “anunțuri sponsorizate” de cafenele, benzinării sau restaurante de pe traseul lor.

Grupul a mai prevăzut modificări în AdWords, sistem prin care se arată internauților reclame în raport cu căutarea pe care o fac pe Google, afișate sub forma unor linkuri sponsorizate în partea de sus a listei cu rezultatele căutării. Linkurile vor putea avea de acum titluri și descrieri mai lungi ale conținutului paginii de internet la care trimit. “Optimizate pentru mărimea ecranului celor mai populare smartphone-uri”, noile formate, cu mai mult text, “furnizează mai mult spațiu publicitar, care oferă mai multe informații despre produsele și serviciile respective, înainte de eventualul click” al internautului pe link, mai spune grupul internet.

Primele teste au arătat o creștere cu 20% a numărului de click-uri comparativ cu formatele actuale, tendință favorabilă pentru autorii de anunțuri, dar și pentru Google, care este plătit de aceștia în funcție de numărul de click-uri pe reclame.

Publicitatea i-a adus Google în primul trimestru al anului 18 miliarde de dolari, în creștere cu 16% pe un an. Ea reprezintă cea mai mare parte a veniturilor grupului și a casei sale mamă, Alphabet, încheie AFP. (D.S.)

I Like Internet

More in I Like Internet

raoul_chiesa_26_sep_15

Raoul Chiesa, fost hacker, consilier în securitate informatică: Aveți grijă ce postați, Internetul nu uită niciodată

florinSeptember 26, 2015
google_company_25_sep_15

Google constată o creștere considerabilă a numărului de traduceri din arabă în germană

florinSeptember 25, 2015
spionaj_internet_17_sep_15

Atentie la spionajul prin intermediul internetului

florinSeptember 17, 2015
facebook_17_sep_15

Utilizatorii de Facebook sunt circumspecți cu privire la posibila introducere a unui buton de “dislike”

florinSeptember 17, 2015
elefant_kenya_15_sep_15

Internauții pot urmări prin intermediul Google Street View elefanții dintr-o rezervație din Kenya

florinSeptember 15, 2015
internet_studiu_15_sep_15

Românii utilizează internetul fix de acasă pentru a se informa și a discuta cu prietenii pe rețelele de socializare

florinSeptember 15, 2015
apple_virus_1_sep_15

Peste 225.000 de conturi ale unor utilizatori de iOS, atacate de un program ‘malware’

florinSeptember 1, 2015
google_chrome_31_aug_15

De la 1 septembrie Google Chrome opreste Flash-urile!

florinAugust 31, 2015
e-mail_29_aug_15

Atentie: Un nou atac informatic de tip “spear phishing” prin SMS vizează utilizatorii de e-mail

florinAugust 29, 2015